Nabi Muhammad saw bersabda:-

“orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai Allah daripada orang mukmin yang lemah, dan pada keduanya terhadap kebaikan. Bersungguh-sungguh lah dalam meraih apa yang bermanfaat bagimu, mohonlah pertolongan kepada Allah, dan jangan merasa lemah. Jika sesuatu menimpa kamu, maka janganlah kamu mengatakan “seandainya aku melakukan begini niscaya akan begini dan begini”, akan tetapi katakanlah, “Allah telah mentaqdirkan hal itu, dan apa yang dikehendakiNya pasti akan terjadi. Kerana sesungguhnya perkataan “seandainya” akan membuka perbuatan syaitan”
--diriwayatkan Muslim dari Abu Hurairah r.a--


Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, Untuk mecintaiMu,Ya Allah, Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang tertaut pada-Mu, Agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari-Mu, Ya Allah, Sesungguhnya aku bermohon pada-Mu untuk selalu mencintai-MU...

my aDmiN ceriter~~

Wednesday, December 2, 2009



malam ni penat pulak rase.. ptg td cek jalan2 g pasar malam ngn kawan2 cek.. m---h, i-i, nu--l ngn cek naek keta i-i.. best rase tgk org naik keta .. bile lah turn cek pulak (^_^) huhu haritu g kedai Ah Pat katenye tak boleh dah.. "tak sempat ma, lu lagi sini satu bulan juga talak cukup.. mane kasi mau amik lesen L pun talak sempat.. " kate amoi kat ledai tuh~


adess melepas harapan cek nak nek moto g bawak UTM.. huhu tahun depan jelah naik sem ingt nak terus amik lesen motor.. [itu kalau sempat] huhu ni lah padah dolu2 cuti2 main2 je keje nye..bukan nak amek lesen (T_T).. time cannot be push back~ [tibai je bi hikhik]


ptg td jalan2 nek keta kawan cek.. mula2 tu awal sgt lagi.. nak g pasar malam awal lagi.. so ktorg g lah makan2 dulu kat kedai biase kami (^_^)




~my pemandu (n_n)~



dah sampai kedai makan order2 makcik kate kedai nak ttup dah nakk oii.. si i-i tak habes dgn western food dia.. cek ngn mi--h simple je.. laksa + teh ais satu!! cik nu--l pun same2..hikhik




last2 depa surrender sian mak cik kedai tu layan deme..




"kasi jelah kami laksa 2, teh ais 1, milo ais 1, laici satu! ".. (^-^)





my teh ais.. feberet (^_^)~




my laksa.. habess (^_-)~


sambil2 makan tu mula lah bukak kedai kopi...hikhik tapi nasib tak lebih2.. i know my frend all baik2 (^_^)~


pas habes makan2 ktorg teruskan perjalanan... chiewahh macam jauh beno (>_<)..


jalan terus ke pasar malam.. cek ngn kawan2 start la membeli belahhh... yarghh... [amende lah ade kat pasar malam tu haish... ] (n_n)

ni kedai kain tunggu nu--l beli tdung dia..lame bangat tgu die ish2~

last2 bile dh sampai rumah cek tgk barang2 cek tak de ape2 huhuhu...


ape cek beli tak tau lah.. tapi ade lah sayur sikit ulam sikit [lame tak makan ulam hukhuk(>_<)]


tapi.... terpaksa korbankan ayam paprik ku... murtabak.. hukhuk..


"s-t-.. cepat sikit.. mak i-i dah cal".. (T_T)


kelam kabut cek ngn nu--l beli last2 minute .. cuak + takut + bersalah + macam2 lah~


balik tu cek balik baru nak solat asar..huhuhu lewat sgt.. (T_T)... dgn badan yang kepenatan.. cek pikir sorg2 ... ape cek beli ehh???? MySpace



"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu Dalam kerugian - kecuali orang-orang Yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan Dengan kebenaran serta berpesan-pesan Dengan sabar." surah Al-'Ashr


MySpace renung2kan dan selamat beramal cik ct~


2 komen:

  1. k u c e n g said...:

    uikkk...aku x marah dehhhh.. ;)

  1. kihkih,,, bukan mu marah la.. mizah msj aku kate mak hang mesej dah suh balik..hehe (^_^) ape2 pun tahniah utk kakak ipar baru ...

Post a Comment