Nabi Muhammad saw bersabda:-

“orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai Allah daripada orang mukmin yang lemah, dan pada keduanya terhadap kebaikan. Bersungguh-sungguh lah dalam meraih apa yang bermanfaat bagimu, mohonlah pertolongan kepada Allah, dan jangan merasa lemah. Jika sesuatu menimpa kamu, maka janganlah kamu mengatakan “seandainya aku melakukan begini niscaya akan begini dan begini”, akan tetapi katakanlah, “Allah telah mentaqdirkan hal itu, dan apa yang dikehendakiNya pasti akan terjadi. Kerana sesungguhnya perkataan “seandainya” akan membuka perbuatan syaitan”
--diriwayatkan Muslim dari Abu Hurairah r.a--


Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, Untuk mecintaiMu,Ya Allah, Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang tertaut pada-Mu, Agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari-Mu, Ya Allah, Sesungguhnya aku bermohon pada-Mu untuk selalu mencintai-MU...

aper cter??

Friday, June 24, 2011


Salam jumaat utk smua MySpace

Hmm setelah satu sem tak hupdate blog, ade org tanye, skrg ape Cer?? okeh skrg nak cter ape cer saya skrg.. Jom MySpace


First skali nak cEr, alhamdulillah saya dah habes blajar!! yeppy! alhamdulillah sgala urusan dipermudahkan.. haritu keputusan MUET keluar pada tarikh 13 hbln, sehari sebelum tarikh tutup hantar keputusan MUET kat pjbat fakulti, kalau lewat je, terpaksalah saya tangguh grade, huhu..tapi alhamdulillah, Allah permudahkan urusan, MUET saya keluar awal dari tarikh tutup permohonan tersebut.. saya dpt band 3..tak ok bg yg terer bi, but for me, alhamdulillah janji lepas hehe ^___^ MySpace

Actually byk sgt cerita, memori kat utm yg takkan sye lupakan..sgt byk... rindu sgt kwn2 kat sana..hari2 terakhir sebelum pisah tu sempatla pergi rumah shida, jalan2 melaka...memg best! 3 tahun dok berangan nak pie umah shida... akhirnya tahun akhir jugak dapat jejak umah shida heee.... tak nak cter pnjg2, tgk je gmbaq2 nih MySpace



ni la kwn2 saya ^_^


kapal besaqq

Itu kenangan masa nak habes sem.. sebelum pisah, batch kitorg pun ade wat dinner..eh bukan kitorg wat, tapi fakulti yang buat.. Dinner faculty.. Kat situ lah semua student tahun akhir berkumpul..err makan2 je kut..tapi makanan2 depa sedap bangat!!.. tahniah kpd kawan2 yg dapat award presenter psm terbaik! MySpace

bola ajaib ditengah2 kami!

tahniah izzati jamahir (gambar kiri)

Then, masa semua pelajar2 dah balik, semester dah habes.. kami yang tinggal ni pun mula lah mencari rezeki yang ada di sekeliling ktf hahaha MySpace

"buah mempelam semakin membuah kan, ambil galah tolong jolokkan"
tu diaaa..


Sepanjang kat UTM, program2 tarbiah tak pernah takde..tak semestinya wat kat msjid or rumah, mana -mana pun proses tarbiah boleh dijalankan...



ni semasa program riadah petang bersama akhawat ^__^

Masa hari2 terakhir sebelum cik sarahanim balik kedah, sempatlah jugak pie umah usrahmate, kak arifah! lunch kat rumah dia..then jalan2 ngn kak zida g Cs kat bandar jb..1st tyme jalan2 ngn kak zida! MySpace

ni lah menu2 nya..dimasak kak arifah sekeluarga ^_^

Sembrong lake resort..there is somthing need to share.. tempat ni sangat3 cantik! Ada sorg kakak ni pernah cakap, tempat ni sekali pandang memg sebiji macam kat US..kawasan dia memg dikelilingi kehijauan, ada kuda2..ade lembu.. memang nyaman lah tempat ni...

Haritu Kelab Iqra wat program KESUMA 11 kat sana.. kem Kesyumulan Al-Quran MySpace

<3 UKHUWAH <3

Actually byk sbnrnye nak cter, tp ckup je kut takat ni.. insyaAllah bulan julai ni saya kene masuk UTM semua, jd RA (research assistant) sementara tunggu grade bulan 9 ni insyaAllah, boleh lah cari duit poket jd RA ni kan..dan insyaAllah, projek ni jugak akan saya ambil sbg master research saya...doakan semoga saya berjaya selesaikan master ni ...

Berat jg nak tinggalkan rumah ni sbnrye..baru plan nak temankan abah, kerja kat area2 sni je..tapi fikir2 semula, mungkin ni peluang yang tak mungkin dapat kali kedua huhu.. ape pun, insyaAllah saya nak cba yang terbaik, tak mau main2 lagi,, nak sentle kan master cepat2, then terus kerja..pray for me MySpace

So, for the last picture, i wnt to show u all about my last project when i was in final year. this is my reseacrh project or projek sarjana muda...Research ni ade kaitan dgn kes banjir yg berlaku kat johor baru2 ni... tajuk dia
"MONTHLY MAXIMUM RAINFALL FORECASTING FOR KOTA TINGGI DISTRICT USING EXPONENTIAL SMOOTHING, ARIMA, AND ARTIFICIAL NEURAL NETWORK MODEL APPROACHES"




ini lah hasil kerja keras kami untuk setahun..alhamdulillah MySpace

For the next post, maybe next year pulak ye hoho... Assalamualaikum MySpace

1 komen:

  1. zati said...:

    wah...ader sayer la dalam post dy.... shy2 ~*,*~

Post a Comment